tirsdag 13. september 2011

En skam for demokratiet!

http://www.dagbladet.no/2011/09/13/nyheter/politikk/valg_2011/valg11/innenriks/18113474/

Jeg hadde tenkt å stemme Høyre, men da jeg sto i stemmebåsen, klarte jeg av en eller annen grunn ikke å bestemme meg, forteller Stine Helene Bøe Sandberg (29).


Da sa jeg til Sivert at han skulle få trekke to stemmesedler, sier 29-åringen.


Også lot hun sin 3 år gamle sønn velge ... Jammen bra at folk kjemper fram et demokrati når det er slike som vokser opp i det. Jeg prøver å la være å si så mye krast men her er jeg så provosert at halvparten kunne vært nok!

også kommer hun med dette utspillet:

- Mange tenker kanskje at dette er valgfusk, men hadde ikke han vært med meg, hadde jeg kanskje lukket øya og trukket i blinde. Min stemme er en stemme, og jeg føler ikke at den teller. Jeg har gitt opp norsk politikk, for den er enveiskjørt og trangsynt, forteller mora.

Valgfusk? Som om det er det som bryr meg. Syns denne moren kan flytte til et sted der det ikke er demokrati når hennes verdensoppfattelse er som den er. Merkelig at hun ikke evner å sammenlikne eller forestille seg hvordan eller i det hele tatt oppfatte hva poltikk og demokrati er! Jeg håper for GUDS skyld at de elevene jeg underviser, de ungdommene jeg snakker med, og de barna jeg skal oppdra ALDRI ender opp i en sånn situasjon. For for meg er dette meget langt å synke som menneske!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar