torsdag 10. januar 2013

Dumme dumme DameJournalist

Hadde egentlig ikke tenkt å mene noe om det. I alle fall ikke utrykke noe om det. Saken er såklart frøken felespillende Marthe Krogh-og hennes uttalelser. For meg er uttalelsene veldig uinteressante. Jeg tror aldri at jeg kommer til å møte henne. Om jeg skulle møtt henne så hadde vi nok aldri blitt venninner. Om vi hadde blitt venninner hadde vi nok aldri hatt dype og interessante samtaler.

Har merkelig nok fått med meg saken. Jeg leste nemlig en kronikk/ytring der journalisten skrev hvordan vanlige mennesker blir sjalu på slanke, vakre og vellykkede mennesker og derfor kommer med stygge ytringer i kommentarfeltet på denne saken. Det stemmer sikkert at mange er misunnelig på slanke, vakre, rike og vellykkede mennesker. Men ærlig talt, jeg har problemer med å forstå at de fleste reflekterte mennesker med og uten utdanning har vel ikke det som motivasjon når de kritserer Krogh? Man har vel stort sett funnet ut at hverken utseende, kropp og penger er meningen med livet?

FOr å avslutte med et usakelig personlig argument; jeg syns Tone Damli er superpen. Jeg syns Beyoncè er vakker. Freida Pinto er nydelig. Krogh er ikke i nærheten en gang av det typiske man blir misunnelig på ang utseende. Måtte nevnes.

Ps: Jeg leser ikke bladet Mamma. Jeg leser heller ikke Vg. Ser heller ikke frokost TV. Man slipper endel konstruerte problemer når man holder seg unna det der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar