fredag 15. november 2013

For nokke tull KRF!!!

Jeg er så skuffet over Krf sin "aktive" rolle i det borgerlige samarbeidet. De har valgt noen utrolig merkelige kampsaker og tapt de sakene som ville vært viktig for den vanlige familien i gata.

1) Abortsaken. Uten at jeg her skal utrykke mening for det ene eller det andre så har jeg forstått det slik at de har fått gjennom en "regel" som gjør at fastleger kan reservere seg fra å henvise til abort. Så de må altså henvise (evt. si til pasienten at hun må gå til en annen) lege. Ser ikke den store forskjellen på å henvise til en annen som henviser videre vs å henvise direkte. Du gjør jo akkurat det samme-bortsett fra at du legger til et ledd.

2) Kontantstøtten og bhgopptak. De ønsker å øke kontantstøtten. Uten å gå direkte inn på diskusjoner som omhandler om det er bedre for barnet å være hjemme med mor/far (evt på cafe med mor/far) vs å ha foreldre som er i jobb så velger de å gå inn for dette framfor å ha 2 barnehageopptak? Det er det sprøeste forslaget. Det er en marginal gruppe mennesker dette vil treffe. De som ønsker å gå hjemme og har råd til å gå hjemme. De færreste har mulighet til å leve på en inntekt i dette landet, hvis du ikke er gift med en finansmann e.l. Skjønner heller ikke logikken i å ikke kunne ha løpende opptak. Det må jo være det beste for barna, bhgpersonell ol. Hvis ikke alle bhg er sprengfull da, og om de er det så er det jo noe galt. Hvis alle barn skal fødes mellom mai og august så får det jo store konsekvenser for framtidig logistikk på alle plan.

3) KRLE-faget. Jeg underviser i RLE. Vi bruker noe som heter kompetansemål når vi vurderer elevene. Hvis elevene kan veldig mye om Islam før trenger ikke jeg å undervise så mye om Islam for at de skal nå kompetansemålene. Nå skal vi visstnok UNDERVISE litt mer enn 50% om KRISTENDOM. Så selv om elevene kan mye om kristendom fra før så skal jeg likevel undervise 50% om dette. Må sikkert snakke litt om igjen ol siden kompentasemålene ikke endres, men det viktigste er at jeg UNDERVISER LITT OVER 50% MER OM KRISTENDOM - DET ER IRRELEVANT OM DE DE NÅR KOMPETANSEMÅLENE SIDEN DE IKKE SKAL ENDRES. For noe tull altså.

Greit nok at FRP og Høyre går inn for skattelette til de som har 2 mill. + oppover. Det overrasket meg ikke. Men at Krf valgte slike kampsaker? Som sosialist har man kanskje tenkt at FRP er partiet med mest valgflesk men slik jeg ser det så går de jammen inn for det de står for i motsetning til KRF som bare fremmer saker som egentlig ikke er saker.

(Ps: Dette er en kritikk av måten partiet har prioritert sine kampsaker i regjeringssamarbeidet, og er ikke en kritikk av hva Krf står for. Det er også skrevet på en enkel måte for å unngå unødvendig slitsomt språk)

1 kommentar:

  1. Jeg er heeelt enig! Jeg stemte Krf for første gang og ble skikkelig sint på meg selv når jeg så hva de valgte å kjempe for. Idioti på høyt nivå!

    SvarSlett