torsdag 14. januar 2010

Elektronikk

En kollega av meg sa "det er ikke ofte jeg er sint men lite gjør meg så sint som når kopimaskiner ikke fungerer"

jeg må si meg helt enig. Når elektronikken svikter da blir jeg utrolig sur. Når en bruker evinnelig lang tid på å lage noe på en pc som en ikke kan få ut og en hele tiden må ha en backup plan for de det går utover (les:elevene) da er det lov å bli hissig mener jeg.

En kan gjerne etterutdanne lærere og heve deres faglige kompetanse. En kan godt snakke om tydelig klasseledelse og økt fokus på elevvurdering. Dette øker elevenes kompetanse ja. Men for å være helt ærlig, så er det ikke noe som gir en lærer mindre motivasjon enn når en teit pc ikke fungerer, eller en skriver ikke er koblet opp mot en spesifikk pc, eller når en pc blir distrahert av bugs. Og ikke minst når en kopimaskin gir feilmelding!!

Syns nesten de derre høytsvevende samfunnskritikerne og politikerne og pisaforskerne skal ta seg en tur ned på bakkeplan og når ressursene prioriteres på det nivået DA da kan vi snakke om resten. Men inntil da så har man store mørke hull som den norsk skole garantert kommer til å slite med å komme seg ut i fra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar