mandag 15. november 2010

Samtalegruppe

Noen ganger får man muligheten til å spørre om og snakke om viktige temaer. Jeg bruker stort sett å forberede meg når jeg skal snakke om sånt som er viktig. Men altså så får man plutselig en mulighet - en liten åpning og det blir jo helt kaos. Hvordan gjøre dette uten å ha noen strategi?! For når man skal snakke om det som faktisk er verdt å snakke om, da blir man så overrumplet og nervøs! Jeg tyter ut en masse viktig for det er jo så mye som er viktig. Også er jeg litt usikker på om tilhørerne får det med seg. Men jeg velger å tro det. Jeg velger å tro at om de fulgte med en brøkdel så var det kanskje det som skulle til?! Det er i allefall ikke det man planlegger som nødvendigvis er det viktigste her i livet. Det blir liksom slik at jeg bruker så mye energi på å planlegge å gjennomføre ting som på en måte er "uviktig" i forhold til ting som er viktig og da er det plutselig ikke opp til meg selv lengre. Glad jeg ikke er helt alene i denne verdenen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar