tirsdag 26. juli 2011

Media atter en gang

Jeg er nok ikke den eneste som reagerer på enkelte av intervjuene som media har hatt etter katastrofen. Dette synes jeg har vært en generell dårlig utvikling etter at vi bl.a fikk nyhetskanalen og jeg mener det er galt å skulle trå helt inn i den private sfæren. Den sfæren bør være forbeholdt til de som er pårørendes nærmeste. Det er greit at en skal kunne framstille virkeligheten som den er men jeg mener kritikken pressen får er berettiget.

"– Først ble de jaktet på av en morder, så av pressen. Flere er blitt intervjuet foran åpent kamera uten noen form for sensur. Jeg er sjokkert over alle detaljene som er sluppet løs i norske hjem. Det er viktig å huske på at dette er sårbare mennesker som nettopp har opplevd noe helt forferdelig og er i sjokk. Mediene får den rå versjonen uten at ofrene får tid til å bearbeide det de har opplevd. Det er ikke sikkert de mener det samme som de sier om én uke. Ofrene må beskyttes, sier han."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184547.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar