onsdag 16. februar 2011

Hvorfor ønsker man å ha et image som er falskt? Jeg sitter å ser på et intervju av en typisk flott oslojente. Lyst hår, store lepper og en god del sminke. Veldig flott! Men hun har noen skikkelig nykker og setter opp trutmunn når hun snakker. Så utrolig rart!
Hvorfor er det slik at voksne mennesker ønsker å framstå som en babe? Jeg snakket med noen ungdommer om dette og de mente det handlet om det å få bedre selvtillit og lokke til seg kjærester.

Jeg må da si at jeg forstår at ungdommer tenker sånn. Men nå har jeg kommet dit at jeg synes jeg er voksen. Jeg har kjærlighet i livet mitt og jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal henge sammen? Så jeg forundes litt over de voksne damene i dette samfunnet. Er det likestillingens tilbakegang eller er vi bare litt smådum som lar oss legge under et slikt press. Det verste er jo at det virker jo ikke som om det er menn som legger det på oss men vi legger det på oss selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar