mandag 13. juni 2011

Berter

Det er jo ikke å stikke under en stol at til nærmere jeg kommer 28-tallet, til fjernere blir 20-tallet. Mitt utgangspunkt for dette innlegget er de som ikke ønsker å innse dette. Det vil si at de forblir på 20-tallet. Kanskje er det fordi 20-tallet ikke er en alder men en tilstand? På samme måte som 14-tiss var en tilstand? Uansett. I mine anskuelser av den digitale verdenen så er det minst 2 typer 20-talls jenter som jeg så fint kaller ungevoksnebertene. Den ene typen (som gjerne startet sin mann/barn karriære som 20-åringer), ser nå knakende flott ut og viser det gjerne. Så mye som mulig. Litt sånn glamormodellviseframaktig). De formidler gjerne om trimturene sine, festene, fyllesyken og gullbarna. Så har vi den andre gjengen som gjerne vil bli kjendis. De har sine egne blogger, photoshooter med modellfotografer, oppdateringer om vær, vind og særlig coctailfestene med paradise(eller andre reality)kjendisene. Restylane, bootox,lavcarbo rawfood og andre miljøforurensende skjønnhetsoperasjoner er "bare" naturlig og noe "alle" burde gjøre. Jeg sitter litt sjokkert i sofaen og betrakter det hele som ekstremsport og lett underholdning. Plutselig slår det meg at det er noen som lever slik. Også glemmer jeg det med en gang jeg klapser sammen brettet. Jaja synd for dem. Flax at de ser så bra ut da!

1 kommentar: