mandag 30. mars 2009

FB - det handler om å være flinkest

I løpet av 2 år tilbringer jeg likemye tid på pcn som jeg tidligere gjorde med tlf. Fb erstatter sms for meg. Det er mye mer praktisk,tilgjengelig og enklere. Jeg får tak i de jeg vil til enhver tid og de kan svare når de vil. 

Fb er forresten endret, nå kan vi se alles statuser og kommentere de. Nå skal jeg ta en antropologisk pseudoanalyse; vi vil bruke minst mulig til på å få vite mest mulig og flest mulig. Statusen til folk gir et bilde av hvem gjør hva og hvem de er, eller ønsker å framstå som. Mange skriver om hvor flinke de er til noe, særlig trening og sånn.

Kan godt skrive om hvor lett påvirkelig jeg er og hvordan fb hjelper meg til å få fordommer på folk, hvordan fb får meg til å tro at noen er sånn eller sånn. 

Sku ønske jeg kvitta meg med den, men har fått et lite avhengighetsforhold til den. Æsj -  det suger at jeg ikke er flinkere til å være flink. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar