søndag 3. oktober 2010

Rosablogger moves to hei

I det siste har jeg surfet litt rundt omkring på rosabloggene. Delvis fordi jeg har ferie og delvis fordi jeg har oppdaget at alle rosabloggerne er i fra Ålesund. I alle fall er storparten av de som ligger på topplisten på blogg.no fra Ålesund. Hva jeg synes om det? Tja de fleste som blogger er jo unge lovende dommer med et eksponeringsbehov. Hvem har ikke det? Jeg ser også at noen er litt eldre, ja like gammel som meg faktisk.

Det som fascinerer meg med denne verdenen jeg ikke ante eksisterte er at den er en sann kopi av gossip girl. Bare i Ålesund. Det er viktig å bli avbildet sammen med andre mennesker som er verdt noe ut i fra ytre faktorer. Standarer som penger, utseende, status er rimelig høy. Hierarkiet er synlig med "De 10 peneste jentene i Ålesund"s lister.

Jeg tenker tilbake på ungdomsskolen og tiden i skolebussen da elever snakket høylydt fra onsdag til fredag om "eventen(e)" man var invitert til i helgen, og mandag-onsdag diskuterte man helgens "event" og gjestene. Kanskje var man så heldig at noen av de kule begynte å si hei etter eventen? Ja særlig det heistyret. Det var også en greie. Man sa ikke hei til hverandre lengre på ungdomsskolen. Man sa hei til de man faktisk synes var verdige å si hei til. De som ikke fikk hei var ikke like mye verdt. Jeg erindrer en gang en jente som hadde nedverdiget seg til å snakke med meg tilbake fra en fest. For en lykke! En kul jente som snakket til meg. Kanskje var det noen som så det, noe som var over meg i hierarkiet men under henne som kunne hjelpe meg oppover. Oh my god så sykt! Nå renner minnene inn! Takk og lov for at jeg ikke befinner meg i ungdomsskoleverdenen i en alder av 26! Gossip girl er for ungdommer.

Håper alle husker å si hei til alle! Hei hei

Men for å avslutte. Det er mange vakre folk rundt om i landets kriker og kroker. Jeg bare skjønner ikke helt at man klarer å få tid til å fokusere på det ytre til en hver tid? Når jeg var fjorten hadde jeg jo så mye ledig tid. Jeg kunne lett bruke et par timer på badet, hver dag. Men nå er det så mye annet jeg vil bruke tiden og pengene mine på;! Jobb, skog, venner, sjø, fjell, familie, kos, mat!!, husarbeid, skravling, tv, men aller mest <3 mannen min !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar