torsdag 30. desember 2010

Ape?

Erfaringsbaserte meninger er sjeldent representabelt nok. Jeg må nok likevel dele mine tanker om den offentlige politikk som fører med den sittende regjering. Det er utrolig mye jeg ikke kan mene noe om eller argumentere godt nok for av den politikken som fører da jeg verken bestitter det nødvendige vokabular eller kompetanse. For å komme til poenget er det helsenorge jeg nå ønsker å sette under lupen.

I høst har flere ulike mennesker jeg kjenner hatt en sterk tilknytning til a-hus, st.olavs, haukeland, ålesund og molde sykehus. Det som er felles er oppdagelsen av lite serviceinnstilthet, merkelige "hønsibur"-opplevelser og ekstremt trege behandlingsprosesser. De fleste opplevde profesjonell utførelse av den aktuelle doktoren noe som virkelig er en opptur.

De som har stedene som arbeidsplass vitner om en travel og presset hverdag. Mangel på trygge stillinger, positive tilbakemeldinger som fører til store sykemeldinger.

Jeg erindrer samme problematikken forrige gang vi hadde den røde regjeringen.

Det som må bli min konklusjon i dette er at den har gode idealistiske mål, gode intensjoner og gjør mye bra! Men når det vi er mest avhengig av for å fungere ikke fungerer så er det på tide med et bytte. Koste hva olje koste vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar