fredag 7. oktober 2011

Vær ikke bekymret

- Et risikoprosjekt
Vi lever i ei tid der vi forventer kontroll.

- Det gis inntrykk av at alt er opp til oss selv. Vi får god helse bare vi trener og lever sunt. Bare vi polstrer barna nok, vil ingenting skje dem. Men livet er et gedigent risikoprosjekt. Uhell, ulykker, sykdommer skjer ved tilfeldigheter og er hendelser vi ikke har kontroll over. Det ligger også en slags lettelse i det, synes jeg.

- Men hvordan akseptere det som skjer?

- Det handler mye om tida og hva den gjør med deg.

- Nyter du livet mer i dag?

- Jeg har alltid nytt livet, jeg. Jeg klatret i trær og satt på benken og klinet med Jon også før jeg ble syk. Men gjennom å oppleve ekstrem motgang, blir man utrolig godt kjent med sin egen måte å tenke på. Når du blir liggende i en sykeseng i tre år, blir du nødt til å forholde deg til dine egne tanker.

http://www.kjendis.no/2011/10/06/kjendis/god_torsdag/helse/samliv/anbjorg_setre_hatun/18480066/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar