onsdag 29. april 2009

80 tallet er faktisk snart 20 år sidn

It`s hip to be square- det fins en grense for det også.
I mine måndeslige reiser mellom Oslo - Trondheim i min kjære røde caddie også kjent som Magda, er det ikke meget sjelden jeg skrur på radioen for å få en avveksling av de vakre skogene og falleferdige skurene gjennom østerdalen. 

Apropo øvrige utsagn; hvorfor er det så mange falleferdige skur langs østerdalen. "gamle- folk" argumentet sier seg jo selv, men de har da vel barn noen av de. Eller noen andre som kan ta seg av de. Det kan da umulig være en hel dal av 80+`ere. Det er noe jeg stadig undrer meg over, hvorfor bor en så himla trangt i Oslo når en kan bre seg ut over hele østerdaln? Jeg ser også den "det er så kjedelig for det er ingen folk" framlegginga, men en trenger vel ikke dra alene til østerdalen? Det er da plass til mer enn ulv og rånerE der.

Tilbake til saken
Altså nå har det seg slik at hver gang jeg er ute å kjører så setter de radiodj`ene på så sykt elendig og kjedelig og ikke minst overspillte døgnfluer at det er helt absurd. Det er jo så mye tilgjengelig bra musikk!! Til og med pop!! Ikke engang 80talls rock spilles. Neida det er den popdøgnfluementalismen. 

hva er årsaken? Radiovertene er:
1) Gamle 80talls døgnflue blodfan
2) opptatt med andre ting
3) gIdder ikke gjøre musikkresach
4)Finanskrisa gjør at en ikke kan prioritere god kvalitetsmusikk

Og i disse xfActor, norsketalenter tider der alle vil være musiker; det bør finnes noe bedre enn de elendige merk mine ord: saikodrittlåtene!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar