mandag 25. mai 2009

I FARTA

I dagens nettutgave av Vg (ja jeg sveiper innom selv om jeg ikke er stolt av å si jeg er en vg leser) var det en artikkel der billister oppfordres til å holde fartsgrensen. Det blir også påpekt at halvparten av ulykker skjer på grunn av for høy fart. Her har vi igjen vg som fenomen. Hva i all verden sier denne artikkelen oss? at de som kjører i 90 km/t i 80 sonen er skyld i at 60 menneskeliv går tapt per år? For all del, alle bør oppfordes til å holde loven men den blir for drøy. Nå skal jeg være litt blå av meg å peke på den elendig veistandaren vi har i landet. I tillegg til rus og galmannskjøring (som forøvrig tvilsomt er 90`erne i 80 sonen sjåførene) er vel dette en av grunnene til en del ulykker. Virker som om det er noen som har lyst å finne en lett tilgjengelig syndebukk! Og etter han er funnet så blir skylden lagt på denne 90`ern slik at en kan fikse problemet. Løsningen blir på denne måten aldri løst. Hadde en ryddet opp i de uryddige situasjonene først så kanskje løsningen hadde kunnet komme men det blir jo faktisk ikke gjort. Men da kan en jo bare drite i å skrive om det også da, i stedenfor å forsøke med en ekstremt gjennomskuelig og halveis sortmaling av feil folk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar