mandag 28. mars 2011

Takknemlighet

De sosiale mediene har sine gode og dårlige sider. Man kan sette opp et pluss og minus skjema men det gjør sikkert alle tabloidaviser eller dameblader så det gidder jeg ikke kaste bort tiden min på.

De siste dagene har det kommet opp nye nyheter om venner som jeg ikke er omgangsvenner med. Biler av party, folk, drikker og andre festligheter som har med livets gode liv å gjøre. Så tenker jeg så takknemlig jeg er for at jeg har de jeg har i min omgangskrets. Ikke fordi det er noe negativt med fester, men bare fordi jeg unngår så mange sorger og intriger! Jeg slipper å ta del i akkurat det overfladiske livet som mange har som sin nærmeste virkelighet. Overfladisk er vi jo alle, i større eller mindre grad. Takknemligheten min hviler likevel på hvor heldig jeg er med mine nærmeste, både venner, <3 og familie. Jeg slipper å forholde meg til at de trygge rammene er under spenning i forbindelse med mennesker som lyver, bedrar og gjør alt for å framstå som noe som ikke er ekte. De søker heller ikke andres beste, men sitt eget beste. I enhver form for sosialt samvær. Takk Gud for velsignelsene jeg har fått, og håper folk innser at det ikke er særlig smart med tunge gullkalver!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar